PEDAGOG SZKOLNY:
mgr Edyta Jóźwik
Poniedziałek 8.00-12.00
Wtorek 13.00-17.00
Środa 13.00-17.00
Czwartek 10.30-14.30
Piątek 8.00-12.00
PROGRAM EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY ,,ORTOGRAFFITI” - relacja z projektu
Projekt Listy do Bratka
Na szkolnym korytarzu wisi koperta, do której dzieci z Klubu Przyjaciół Bratka i nie tylko mogą wrzucać listy do Bratka. Klubowicze dzielą się z Bratkiem swoimi radościami, ale też proszą o radę w różnych kwestiach. Oczywiście Bratek odpowiada na każdy list.
W Klubie funkcjonuje również Pamiętnik Bratka, gdzie uczniowie, dbając o poprawność ortograficzną, zostawiają swój wpis.
Projekt Ortografia w muzyce
W każdą środę uczniowie klas młodszych spotykają się na zajęciach w ramach Klubu Przyjaciół Bratka. Siadamy w kręgu. W rundce wstępnej każdy wybiera kartę z serii Empatio i opowiada, z jakimi emocjami przychodzi. Dzieci kolejno przekazują sobie pacynkę Bratka, dzieląc się swoimi przeżyciami. Następnie czytamy bajkę dostosowaną do problemów dzieci z Księgi Bratka. Po tym czasie dzieci siadają w grupach i wykonują zadania przygotowane przez Bratka. Jednym z nich było wycięcie nutek i zapisanie na nich wyrazów z trudnością ortograficzną. Wyrazy te musiały być związane z muzyką. I tak powstała cała gama.
Ogólnopolski projekt profilaktyczno-edukacyjny dla klas I -V
„Nie zmarnuj swojego talentu”
Naszą szkołę odwiedził ostatnio Lazy Monster, potwór lenistwa, z którym często walczy każde dziecko. Uczniowie pokonali potwora w wyścigach
a prezentując swoje talenty i umiejętności udowodnili, że warto walczyć z lenistwem
i zniechęceniem aby osiągać sukcesy i czerpać
z nich radość. Swój talent muzyczny zaprezentowała Amelia Kowalewska i Jaś Nowakowski, a talent wokalny Helenka Kopciejewska. Prowadzące spotkanie, pani Mirella Bęś i pani Justyna Muchlada, przekazały uczniom ważną wiedzę z zakresu e-uzależnień oraz motywowały ich do odkrywania talentów i walki z lenistwem.
PROGRAM EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY ,,ORTOGRAFFITI”
Nasza szkoła realizuje Program Edukacyjno-Terapeutyczny ,,Ortograffiti”.
Metoda Ortograffiti zakłada indywidualizację pracy z uczniem przejawiającym trudności w nauce czytania, pisania, liczenia i ortografii.
Jej specyfika polega na tym, że nie tylko wspiera procesy poznawcze uczestniczące w nauce ww. obszarów, ale też przyspiesza rozwój społeczno-emocjonalny dziecka i pobudza jego motywację, co jest warunkiem powodzenia.
Program rekomendowany jest przez Polskie Towarzystwo Dysleksji.
Szczegółowe informacje na stronie www.ortograffiti.pl
ZREALIZOWANE PROJEKTY:
Apteczka pierwszej pomocy emocjonalnej
program adresowany jest do uczniów w wieku 8-12 lat, na zajęciach omawiane są następujące zagadnienia:
-
Apteczka skarbów - jak leczyć rany duszy?
-
Optymizm - myśl pozytywnie, wtedy jest łatwiej!
-
Przyjaźń - okazuj miłość i przyjaźń!
-
Kreatywność - ucz się całe życie, odkrywaj i wzmacniaj swoje talenty!
-
Wytrwałość - nie poddawaj się, sukces w życiu to bieg na długi dystans!
-
Zdrowie fizyczne - dbaj o zdrowie i ćwicz codziennie – to poprawia samopoczucie!
-
Szczerość - nie komplikuj niepotrzebnie swojego życia!
-
Życzliwość - próbuj zrozumieć i wspierać innych!
-
Wdzięczność - okazuj wdzięczność za wszystko, co cię spotyka!
-
Marzenia - wyznaczaj sobie cele i podążaj za marzeniami!
Strażnicy uśmiechu
cykl zajęć psychoedukacyjnych mających na celu rozwój samoświadomości dzieci, kształtowanie ich umiejętności życiowych oraz społeczno – emocjonalnych, w tym radzenia sobie z trudnymi i nieprzyjemnymi uczuciami, a także umacnianie zaufania do siebie i do innych.
Ankieta dla uczniów klas IV - VIII